هر آنچه که باید از نمای فریم لس بدانید

هر آنچه که باید از نمای فریم لس بدانید

هر آنچه که باید از نمای فریم لس بدانید

شیشه ها از گذشته در انواع صنایع استفاده میشدند و امروزه از شیشه های دوجداره و رفلکس در ساخت و طراحی ساختمان ها و برج ها بسیار استفاده می شود. این شیشه ها علاوه بر روشنایی فضای داخلی و نورگیر بودن باعث زیبایی ظاهری ساختمان و جلوگیری از آلودگی صوتی هم می شوند. نوعی از شیشه های دوجداره که امروزه کاربرد های بسیاری در نما های خارجی و داخلی ساختمان دارند شیشه های فریم لس هستند. این شیشه های جالب و جذاب علاوه بر زیبایی چشم نوازی که ایجاد می کنند نصب بسیار راحتی هم دارند و نمایی بسیار یکدست ایجاد میکنند.

در این مقاله قصد داریم شما را با شیشه های نمای فریم لس و همچنین مزایای استفاده از درب و پنجره دوجداره آلمینیومی به طور کامل آشنا کنیم. حال اگر شما کرمان هستید و قصد اجرای نما فریم لس در کرمان را دارید این مطلب را از دست ندهید و تا پایان با ما باشید.

نمای فریم لس چیست و چگونه ساخته می‌شود؟

فریم لس ها شیشه هایی از نوع دوجداره هستند که طراحی آن ها به شکلی است که یک لایه از شیشه ها بزرگتر از شیشه دیگر است. این شیشه ها به طور یکدست و یکپارچه در نمای ساختمان نصب می شوند و شما با استفاده از فریم لس ها میتوانید نمای کامل و پیوسته ای از محیط مورد نظر خود داشته باشید. برای ساخت فریم های فریم لس از پروفیل های رنگ شده و آهنی استفاده می شود و سپس این شیشه ها را به صورت لمینت روی سطح زیر سازی شده آلومینیوم یا آهن قرار می دهند به طوری که وقتی به آن نگاه می کنید سطحی یکدست و سایه دار را ببینید.

بعد از شبکه بندی لایه زیر سازی شده، لاستیک های آب بندی و هوا بندی شده ای را در اطراف فریم شیشه نصب میکنند که سطح فریم لس شیشه ای را به طور کامل عایق و ایزوله می کند. به همین دلیل فریم لس ها بهترین انتخاب برای شهر های بارانی هستند؛ چون علاوه بر تمام ویژگی های منحصر به فردی که دارند دارای عایق حرارتی بسیار مناسبی هم هستند.

مزایا و ویژگی های نمای فریم لس

شیشه های فریم لس بسیار کارآمد و کاربردی هستند و علاوه بر زیبایی و نصب آسان مقاومت بسیار بالایی در برابر زلزله و بلایای طبیعی دارند و همچنین عایق حرارت و صوت هم هستند. یکی از ویژگی ‌های مهم این شیشه ها در بهره وری انرژی است. سرتاسری بودن این شیشه ها باعث میشود که نور طبیعی خورشید وارد ساختمان شود و جای نور مصنوعی را بگیرد که این امر صرفه جویی در مصرف برق را در پی دارد که این صرفه جویی کاهش هزینه های شما را موجب می شود.

مزیت دیگری که این شیشه ها دارند استحکام و مقاومت زیاد آن ها در برابر انواع عوامل آب و هوایی است که فریم لس ها در برابر باد ، باران و آفتاب بسیار مقاوم هستند و شکل خود را از دست نمی دهند و سطح بصری یکنواخت خود را حفظ می کنند. همچنین این شیشه ها بسیار سبک و مقرون به صرفه هستند و محدودیت رنگ هم ندارد و در هر رنگی که انتخاب کنید قابل نصب و استفاده هستند.

نکته ی دیگری که این شیشه ها را بسیار پرطرفدار کرده بی محدودیت بودن و انعطاف پذیری آن هاست به طوری که این شیشه ها را می توان به هر شکلی قالب زد و در تمام نما های شفاف استفاده کرد. انعطاف پذیر بودن این شیشه ها امکان خلاقیت را به معماران میدهد تا در هر رنگ و قالبی که بخواهند بتوانند از این فریم شیشه ها استفاده کنند.

هر آنچه که باید از نمای فریم لس بدانید

انواع نمای فریم لس و کاربرد آن

به طور کلی نمای فریم لس در ساختمان های تجاری و اداری و ساختمان ‌های مسکونی مثل ویلا ها برای چشم اندازی زیبا نصب میشود. شیشه هایی که برای فریم لس ها قابل استفاده هستند ؛ عبارتند از شیشه دوجداره – شیشه رفلکس – شیشه سکوریت و شیشه چند لایه لمینت که انتخاب هر نوع از این شیشه ها بستگی به نقشه ای دارد که معمار برای طراحی و دیزاین فضای مورد نظر کشیده است.

نمای فریم لس به دو نوع نصب و طراحی میشود که یکی از آن ها سیستم u channel است که برای ساختمان های کوتاه مناسب تر است تا ساختمان هایی با ارتفاع زیاد. این روش ارزان ترین و راحت ترین نوع فریم لس است چون دارای اتصالات ساده ‌ای است و تحمل وزن سنگین شیشه های بزرگ را ندارد. و برای برج ‌ها و ساختمان‌های بلند توصیه نمی شود. در این روش از اسپیسر هایی u شکل استفاده می کنند و به شکل پازلی روی پروفیل های آلومینیومی نصب می کنند.

سیستم دیگر فریم لس ful frameless step-unite نام دارد. و این سیستم برخلاف سیستم قبلی مقاومت بالا و تحمل بار زیادی دارد و برای برج‌ها و ساختمان ‌های با ارتفاع زیاد مناسب است. در این روش شیشه فریم لس را در داخل فریم هایی به نام کاست قرار می‌ دهند و بعد به شبکه پروفیل آلومینیومی که روی ساختمان نصب شده با استفاده از پیچ های مخصوص متصل و نصب می کنند.

شیشه مناسب برای فریم لس و مزایای آن

برای نمای فریم لس بهتر است از شیشه و پنجره آلومینیومی استفاده شود. چون این شیشه کاربرد ها و مزایای بسیاری دارد. پنجره های آلومینیومی نسبت به شیشه های دیگر ارزان تر هستند و باعث صرفه جویی در هزینه ها می شوند.

این شیشه ها کمتر از شیشه های دیگر نیاز به تعمیر پیدا می کنند ، به دلیل آن که زنگ نمی زنند و نگهداری آن ها بسیار آسان تر از شیشه های دیگر است. همچنین پنجره های آلومینیومی ظاهر بسیار زیبایی هم دارند و باعث جلوه زیبای ساختمان  میشوند.

سخن آخر

همانطور که در این مقاله خواندید هر آنچه که باید از نمای فریم لس بدانید، از انواع آن گرفته تا کاربرد ها و مزایای آن آشنا کردیم. و حال اگر میخواهید این نوع شیشه و شیشه های دیگر را تهیه کنید می‌توانید به گروه ارد سازه مراجعه کنید که با بیش از 13 سال سابقه درخشان و مشاورین و متخصصین مجرب و کارآمد به بهترین روش می توانند شما را راهنمایی کنند. در پایان از شما متشکرم که تا اینجای این مطلب با من همراه بودید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *