فریم لس کرمان

شکل ظاهری در اکثر موارد تاثیر بسیار زیادی دارد چرا که در نگاه اول به چشم ‌می‌آید. این موضوع تنها محدود به بسته بندی مواد غذایی نمی‌شود؛ بلکه در سطح گسترده و حتی نمای سازه‌های عظیم و ساختمان‌ها اهیمت بسیاری دارد. روز به روز با گذر زمان، شکل ظاهری نمای ساختمان‌ها در حال تغییر و دگرگونی است تا جایی که امروزه از نماهای کاملا شیشه‌ای نیز استفاده ‌می‌شود.

در طراحی و معماری‌ های مدرن استفاده از نمای‌ شیشه‌ای بسیار مورد توجه قرار گرفته است و روش‌های مختلفی برای پیاده سازی آن وجود دارد. در ادامه با اُرد سازه، تولید کننده درب و پنجره upvc در کرمان همراه باشید،ما به بررسی نمای شیشه‌ای فریم لس و کاربرد و مزایای آن می‌پردازیم.

نما شیشه فریم لس کرمان

نمای فریم لس نوعی نمای شیشه‌ای در کرمان است که از دید خارجی تنها به صورت شیشه‌ای یکپارچه دیده ‌می‌شود. این عامل سبب استفاده گسترده از این نما در ساختمان‌ های اداری و تجاری و خانه‌ های ویلایی شده است. علاوه بر زیبایی بصری بالایی که این نوع نما به ارمغان ‌می‌آورد در دریافت سطح بالایی از نور و روشنایی نیز نقش دارد و به همین سبب می‌توان در استفاده از انرژی‌ های مختلف الکریسیته و گازی صرفه جویی کرد.

این نمای شیشه‌ای بر روی قالب‌های آلومینیو‌می ‌فیکس ‌می‌شود. در ساختار این نما از شیشه‌های دو یا چند جداره استفاده ‌می‌شود که عایق بسیار خوبی در برابر حرارت و صوت به حساب ‌می‌آیند.

نحوه نصب و استفاده

در این نمای شیشه‌ای ابتدا سطح مورد نظر با پروفیل‌های فلزی شبکه بندی ‌می‌شود به طور معمول اندازه این‌ها در حدود 40*40 است. در ادامه فریم نما در داخل این شبکه‌ها جای می‌گیرد. سپس شیشه‌ها درون این بخش‌ها جای می‌گیرند. بعد از اتمام کار سطح بیرونی نما به صورتی دیده می‌شود که مثل اینکه یک سطح یکدستی از شیشه وجود دارد و فریم‌ها به صورت سایه از زیر شیشه‌ها مشخص است.

این نما در حالت کلی به دو شکل زیر قابل نصب است:

2-  U-Channel

این نوع سیستم از نماهای شیشه‌ای فریم لس با توجه به نوع اتصال شیشه‌ها ومیزان تحمل بار، برای سازه‌های با ازتفاع بالا توصیه نمی‌شود. در این روش فریم‌ها به شکل U هستند که توسط لقمه‌ های مخصوص فلزی فیکس ‌می‌شوند. فواصل خالی بین شیشه‌ها توسط چسب‌ های مخصوص سیلیکونی پر ‌می‌شود. این سیستم به دلیل نداشتن کاست و سادگی در انجام مقرون به صرفه‌تر است.

1- Full Frameless Step-Unite

در این سیستم از نماهای شیشه ای فریم لس، شیشه درون کاست‌ها قرار میگیرد و سپس کاست‌ها با پیچ یا پرچ به هم فیکس ‌می‌شوند. جهت قوی تر شدن اتصالات به هم و عایق بندی، از چسب‌های مخصوص سیلیکونی و لاستیک در قسمت‌های مختلف استفاده ‌می‌شود. این نوع سیستم برای برج‌ها و سازه‌ های با ارتفاع بالا نظیر برج شهران تبریز کاربرد دارند.

مزایای استفاده از نمای فریم لس

  • عایق حرارتی
  • عایق صوتی
  • نصب آسان و سریع
  • زیبایی ظاهری
  • آسانی نظافت و نگهداری
  • تنوع رنگی بالا

شیشه‌ های مورد استفاده

  • شیشه سکوریت
  • شیشه دوجداره
  • شیشه رفلکس
  • شیشه سکوریت چند لایه

سخن پایانی

برای نمای خارجی ساختمان های اداری و تجاری می‌توان از نمای شیشه‌ای مثل نمای فریم لس ، نمای کرتین وال درکرمان استفاده کرد.

قیمت فریم لس نما در کرمان