طراحی و اجرای نمای مدرن

طراحی و اجرای نمای مدرن

شرکت اردسازه برای نظارت، طراحی و نمای مدرن فعالیت خود را با همکاری متخصصین در این زمینه آغاز کرده است و با 13 سال سابقه برای فروش، اجرا و نظارت بر انواع طرح های مدرن و فروش درب و پنجره دو جداره در کرمان همه تلاش خود را به کار بسته است. برای مشاهده ی محصولات می توانید به قسمت مربوط در سایت مراجعه کنید.

نمای مدرن ساختمان در طول تاریخ معماری از مهم ترین مسائلی است که به آن توجه شده و طراحی های مختلفی که در این زمینه صورت می گیرد تاثیر مستقیمی بر قیمت ساختمان ها دارد. برخی از معماران به دلیل طراحی های متفاوت به شهرت رسیدند و در سده ی اخیر اغلب طراحی آن ها در کشور های دیگر نیز مورد استفاده قرار گرفته است. از نما هایی که در سال های اخیر بسیار مورد توجه بوده است طراحی این نماها بر اساس مینی مالیسم و سادگی نما و به کار بردن طرح های هندسی است. این طراحی این نماها در کشور های آمریکایی و اروپایی شروع شد و به مرور به نقاط دیگر دنیا نیز صادر شدند.

اهداف طراحی نمای مدرن

برای طراحی نمای ساختمان باید به فاکتور های مختلفی دقت کرد. طراحی نما های مدرن با هدف به کارگیری تفکرات جدید و سلیقه ی انسان امروز در سبک های مختلفی شکل گرفت. سازه های جدید نیاز زندگی امروز را برطرف می کردند و نما های مدرن برای معرفی این سازه ها در نظر گرفته شده اند. این نماها با هدف ایجاد یک فرم ساده ی هندسی و بدون هیچ گونه طراحی پیچیده ای در ظاهر شکل گرفته است. علاوه بر توجه به زیباشناسی اهداف دیگری مانند صرفه جویی در مصرف انرژی و سازگاری ساختمان با شرایط اقلیمی نیز در طراحی آن نقش مهمی را ایفا می کند. اغلب نما های مدرن به دلیل استفاده از اسکلت های فولادی برای ساخت سازه، نمایش ساختار کلی بنا در نمای ساختمان، تزئینات بسیار کم و عدم تقلید از سبک های گذشته به وجود آمد.

طراحی و اجرای نمای مدرن

اجرای معماری مدرن با سبک های جدید

معماری مدرن در طول تاریخ کوتاه خود سبک های مختلفی را تجربه کرده است. اجرایی کردن این سبک ها باعث تغییر در چهره ی شهرها شده است.

اولین اصولی که با توجه به سبک مدرن مورد توجه قرار گرفت با دقت به شعار فرم تابع عملکرد شکل گرفت. در این سبک خانه های مرتفع با اسکلت های تمام فولادی ساخته شد و برج سازی به شیوه ی مدرن انجام شد. از ویژگی های طراحی مدرن در این سبک معماری می توان به پنجره های طویل و سرتا سری ساختمان، پلان آزاد برای مجموعه های بزرگ، کف و ازاره و دیواره ها به صورت کنسول اشاره کرد. نما های مورد استفاده در این سبک ساختمان ها مانند اتومبیل کاربردی بوده و بر محیط اطراف خود تسلط دارد.

از دیگر سبک های مورد توجه در طراحی های ساختمان های مدرن می توان به سبک معماری ارگانیک اشاره کرد. در این سبک از تکنولوژی برای رسیدن به هدفی والاتر استفاده می کنند. از مهم ترین اصول این معماری می توان به روح در ساختمان، تزئینات در طراحی نما های مدرن، بعد سوم، فضا و لطافت ساختمان اشاره کرد. سبک های دیگری مانند پست مدرن، های تک، نئو کلاسیک و دیکانستراکشن نیز هر کدام ویژگی مخصوص به خود را دارند که با تاثیر پذیری از یکدیگر به وجود آمدند.

اصول طراحی نما در معماری مدرن

برای اجرای طراحی نما در معماری های مدرن در درجه ی اول باید اصول مربوط به آن را فرا گرفت.

یکی از مهم ترین نکات، توجه به شرایط اقلیمی است. متریالی که در ساخت نما های مدرن به کار می رود اغلب با توجه به نوع آب و هوای منطقه ای است که ساختمان در آن ساخته می شود مانند استفاده از نما چوب در کرمان که با توجه به وضعیت آب و هوایی بهترین متریال برای نماسازی مدرن در این شهر می باشد. متریال های مورد استفاده اغلب در منطقه ای که ساختمان در آن ساخته می شود به وفور یافت می شود. این متریال شامل، انواع سنگهای مدرن، چوب و دیگر مصالح می باشد. یکی از مهم ترین اصولی که برای طراحی نما در نظر گرفته می شود توجه به سلیقه ی افراد است. در برخی از مناطق ساخت بعضی از نما های مدرن بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است به همین دلیل این مدل طراحی ها با استقبال بیشتری رو به رو می شود. مهم ترین اصلی که در طراحی نما مورد توجه کارفرما است هزینه ی تمام شده ی محصولات است. استفاده از متریال های گران قیمت باعث می شود نما زیباتر به نظر برسد ولی باید در شروع کار به هزینه ها نیز دقت کنید.

طراحی و اجرای نمای مدرن

مهم ترین اصول فنی در ساخت نما های مدرن

برای ساخت نما های مدرن اصولی را باید با توجه طراحی نما مورد توجه قرار داد. از جمله می توان به مواردی مانند تقارن اشاره کرد. در طراحی وجود تقارن به ظاهر نما نظم خاصی می بخشد ولی در برخی از نما های مدرن به دلیل شکل گیری طراحی های خاص تقارن دیگر اصل اولیه به حساب نمی آید و نیازی به رعایت آن نیست. پیوستگی و انسجام در بافت و فرم نماهای مدرن یکی از اصول مهم به حساب می آید. در صورتی که برای هر کدام از نیازهای ساکنین و استفاده کنندگان از ساختمان به خوبی فکر شده باشد این پیوستگی به خوبی اجرا می شود. از مهم ترین نکاتی که در معماری مدرن مورد توجه قرار می گیرد رعایت اصول مینیمالیسم و سادگی در طرح کلی انواع نماها است. این سادگی باعث زیبایی بخشیدن دو چندان به ساختمان می شود.

نتیجه گیری

با توجه به سلیقه ی سفارش دهندگان انواع مختلفی از نما های مدرن را می توان در نمای ساختمان ها پیاده کرد. این نماها در اقلیم های مختلفی ساخته می شوند به همین دلیل بهتر است شرایط کلی آب و هوایی در این اقلیم ها را نیز در نظر گرفت. طراحی و اجرای نمای مدرن در ساختمان نه تنها یک علم است، بلکه نیاز به تفکر دارد. زیرا این مدل طراحی ها باید به ایجاد شرایط مطلوب در درون ساختمان نیز کمک کند به همین دلیل برای اینگونه طراحی ها بهتر است به افراد متخصص مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *