بهترین نما برای منزل مسکونی

بهترین نما برای منزل مسکونی

بهترین نما برای منزل مسکونی

یکی از بخش‌ هایی که در طراحی ساختمان و منازل مسکونی بسیار به آن توجه می‌شود، نما می‌باشد. نماها در انواع متریال یا مصالح ساخته می‌گردند که نما کامپوزیت آلومینیوم یکی از آنها است. هر کدام از این متریال به دلیل ساختار خاص و منحصر به فرد یک اثر هنری ارزشمند را ایجاد می‌کنند. نمای بیرونی بر دیدگاه بینندگان اثر مستقیمی خواهد داشت. در میان همه‌ی آنها چند مورد جزء بهترین نماها برای منازل مسکونی به حساب می‌آیند. در ادامه با اُرد سازه، مجری نما کامپوزیت آلومینیوم ساختمان در کرمان همراه باشید، ما قصد داریم تا توضیح کاملی در مورد بهترین نما برای منزل مسکونی ارائه دهیم.

منظور از نمای منازل مسکونی چیست ؟

قبل از اینکه بخواهیم به معرفی بهترین نمای منازل مسکونی بپردازیم، بهتر است بدانید منظور از نما چیست. یکی از عناصر اصلی و جدانشدنی بدنه شهری نما می‌باشد. در واقع به خارجی‌ترین قسمت یک ساختمان مسکونی که در معرض دید افراد قرار خواهد گرفت، نما می‌گویند. در واقع نما یک پوشش و لباس برای ساختمان یا منزل به حساب می‌آید. در زمان گذشته نما را تنها برای محافظت از ساختمان طراحی می‌کردند اما امروزه نه تنها محافظت بلکه زیبایی آن هم در نظر گرفته می‌شود. به عنوان نمونه نمای شیشه‌ای اسپایدری شاید بحث محافظتی ساختمان را مطرح نکند، اما زیبایی آن را چندین برابر خواهد کرد.

بهترین نما های منازل مسکونی

همانطور که پیشتر اشاره نمودیم امروز از متریال و انواع گوناگونی جهت ساخت نما های منازل مسکونی استفاده می‌شود. در این بخش به بهترین و مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم.

– نمای منزل با چوب ترموود

اولین نمای منزل مسکونی که می‌توان از آن به عنوان بهترین نما معرفی کرد، نمایی با استفاده از چوب ترموود می‌باشد. این چوب خود دارای ویژگی‌های خاصی است که آن را به بهترین متریال برای نماها تبدیل کرده است. چوب‌های ترموود در شرایط مختلف آب و هوایی به خوبی مقاومت کرده و به همین دلیل به راحتی می‌توان در شهرهای مختلف از آن‌ها استفاده کرد. استفاده و به کارگیری از چوب ترموود زیبایی و جلوه خاصی را به ساختمان می ‌خشد که قابل مقایسه با نمای کامپوزیت آلومینیومی نیست.

بهترین نما برای منزل مسکونی

– نمای منزل با شیشه‌ های اسپایدر

یکی دیگر از بهترین نماها برای منازل مسکونی نمای شیشه‌ای است. نماهای شیشه‌ای علاوه بر اینکه ظاهر منزل و ساختمان شما را زیباتر جلوه می‌نمایند، نور درون ساختمان را تامین کرده و موجب دلبازتر شدن منزل خواهند شد. در میان تمام مدل‌ های نمای شیشه‌ای، مدل نمای شیشه‌ای اسپایدر توانسته بهترین مدل باشد. زیرا با وجود طرح‌ های خاص و منحصر به فرد بر روی شیشه زیبایی آن را دوچندان کرده است. ارد سازه از بزرگترین شرکت های اجرای نمای شیشه ای اسپایدر در کرمان می باشد که بهترین طرح ها و با کیفیت عالی ارائه می دهد. البته بهتر است هنگام انتخاب نماهای شیشه‌ای حتما شیشه هایی را انتخاب کنید که یک عایق حرارتی و صوتی خوب و مناسب باشند و از کیفیت مطلوبی هم برخوردار هستند.

– نمای منزل با سرامیک

در زمان‌ های گذشته نمای بسیاری از منازل مسکونی و ساختمان‌ها از سرامیک‌ها بودند و امروز هم به همین روال هنوز هم نمای منازل مسکونی را از سرامیک‌ها می‌سازند. زیرا این نوع متریال علاوه بر تنوع در طرح و رنگ یک نمای بسیار محکم و مقاوم را به وجود خواهد آورد. همچنین نما های سرامیک استحکام خیلی خوبی را به ساختمان می‌بخشد. همانطور که نما های کامپوزیت آلومینیوم یک عایق صوتی و حرارتی خوبی هستند، نمای سرامیکی هم از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

– نمای منزل با کامپوزیت

در میان تمام نما های ساختمانی یا منازل مسکونی نمای کامپوزیت هم به خوبی می‌درخشد. کامپوزیت‌ها اصولاً از پلی اتیلن هستند که به راحتی توانایی تغییر شکل را دارند. اصولاً در نما های ساختمان یا منازل مسکونی و تجاری به وفور و فراوانی از این نما استفاده می‌شود. اگر بخواهیم مهم‌ترین و بهترین ویژگی‌ های این نوع نما را معرفی کنیم، باید بگوییم وزن سبک و کم، عمر بالا و طولانی، اجرای راحت و آسان از ویژگی های آن به حساب می‌آید. نما های کامپوزیت آلومینیوم هم از این نوع نما است که به وسیله لایه‌ های آلومینیومی پوشیده شده و یک مقاومت خوبی را به وجود آورده است.

– نمای منزل با آجر

استفاده و بکارگیری آجر برای نمای منزل‌های مسکونی بهترین گزینه است. آجرها یک حس سنتی را به منازل می‌بخشند که محیط را خیلی دلچسب خواهد کرد. آجرهایی که برای نماها به کار برده می‌شود، خیلی مقاوم و مستحکم هستند. این آجرها اصولاً در رنگ‌ها و ابعاد بسیار مختلفی تولید می‌گردند. جنس  آجر های نمای ساختمان نسوز است به همین دلیل ایمنی ساختمان را به خوبی تامین خواهند کرد.

– نمای منزل ترکیب سنگ و شیشه

یکی دیگر از کاربردی ترین متریال که در نماها به کار برده می‌شود، سنگ است. سنگ جز مجاز متریالی بوده که از گذشته مورد استقبال قرار گرفته حال اگر سنگ را با شیشه ترکیب کنید، قطعا یک نمای خیلی زیبا ایجاد خواهد شد. زیرا نماهای سنگی دارای یک ثبات رنگ خیلی زیبا هستند که در کنار نما های شیشه‌ای اسپایدر کرمان توانسته تنوع و زیبایی را بیشتر خودنمایی کند.

بهترین نما برای منزل مسکونی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *